Writnig />

در نزن رفته ام از خویش کسی منزل نیست

Writnig

در نزن رفته ام از خویش کسی منزل نیست

طبقه بندی موضوعی

حتما بخونید

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۳۹ ب.ظ

چندی پیش همینطور که داشتم کتاب های تاریخی را ورق می زدم و دنبال وقایع مربوط به دوران قاجاریه می گشتم ، درست مانند کریستف کلمب که بدون هیچ قصد قبلی ناغافل قاره آمریکا را کشف کرد ، من هم ناغافل جانور عجیب و غریبی را کشف کردم . اولین مرتبه ای که با این جانور روبرو شدم از ترس جلوی چشمانم سیاهی رفت و زبانم به لکنت افتاد و فشار خونم بالا و پایین شد.

خلاصه نزدیک بود از وحشت سکته کنم که به لطف خداوند تبارک و تعالی بخیر گذشت . قد این جانور از ده متر و بیست متر و صد متر گذشته ، قدش کمی بلندتر از دوهزار و پانصدسال تاریخ شاهنشاهی ایران است!! هر دیو و غولی ، بالاخره یک سر و دو دست و دوپا دارد. اما این غول بی شاخ و بی دمی که من کشف کردم دارای میلیونها سر و چشم و دست و پاست! دستهایش مسلح به شمشیر و نیزه و گرز و چماق و ساطور و خنجر و تفنگ می باشد . آن چنان از سراپایش خون می چکد که انگار از دریائی خون بیرون آمده باشد! در طول تاریخ با میلیونها چشمی که داشته همیشه مواظب مردم بوده تا جرأت نکنند و حرفی بر خلاف حکومت پادشاهان وقت نزنند و حرکتی بر خلاف منافع پادشاهان از آن ها سر نزد! با میلیون ها دهانی که داشته همیشه به روی پادشاهان و فرمانروایان تبسم کرده و در عوض بر سر مردک فریاد کشیده است. اگر به دنبال قاتل واقعی حضرت عیسی (ع) می گردید ، به شما اطمینان می دهم که قاتل او همین جانور است. همین جانور بود که بر سر حضرت محمد(ص) خاکستر داغ ریخت. او بود که در سپاه معاویه و یزید شمشیر زد. او بود که سر آزادمردان جهان را بر سر نیزه کرد. او بود که در شهر اصفهان در یک روز هفتاد هزار سر انسان را برید!! وهم او بود که در سبزه وار از کلّه مرده ها مناره ساخت . اکنون این جانور بازهم میخواهد دسیسه کند ولی این بار با قمه و سلاح های سرد و این بار در سرمای زمستان وسط خیابان . زمانی که باید بگویم هوا بس ناجوانمردانه سرد است! من اسم این حیوان درنده و بی چشم و رو و سنگدل را «بعضی از مردم » گذاشته ام .بله همین ها بودند که در طول تاریخ هزاران هزار جنایت و جاسوسی و مردم آزاری کردند ولی متاسفانه چهره منحوس و کریه این دیو خدانشناس بی چشم و رو ، این جانور خونخوار و خونریز و موذی همیشه در پناه نام چند نفر انسان بی گناه! (حداقل می توان گفت کم گناه) به نام اسکندر ، چنگیز ، آتیلا ، فرعون ، تیمور لنگ و امثال اینها پنهان شده است و مورخان گمراه به جای آن که این موجود شریر را ببینند و در کتابهایشان اورا مورد سرزنش قرار دهند ، همیشه این خائن خودفروش و وطن فروش را نادیده گرفته و به سراغ چنگیز و تیمور و اسکندر و آتیلا رفته اند.

به قول حافظ :

من از بیگانگان دیگر ننالم/ که با من هرچه کرد آن آشنا کرد

Mehdi Jalilpour


نظرات  (۳)

  • مرتضی پیروی منش
  • سلام 

    مطالب شما مفید بود 

    امیدوارم مطالب من هم براتون مفید باشه 

    دنبالتون کردم اگه خواستید دنبالم کنید 

     

    سلام 

    عالی عالی عالی

    موافقم باهاتون ما از خودمون میخوریم!

    فقط یه نکته خیلییی مهم!!! اگر قران رو خونده باشید و داستان ها رو شنیده باشید، حضرت عیسی علیه السلام کشته نشدن! خدا اون فرد خیانتکار رو دقیقا به شکل حضرت عیسی علیه السلام درآورد و اون فرد خیانتکار به صلیب کشیده شد و حضرت عیسی علیه السلام به آسمان چهارم عروج کردن ولی نمردن تا روزی که امام زمان عج ظهور کنن اونوقت همراه امام زمان عج و حضرت خضر (ع) ایشون هم میان :))

    پاسخ:
    دقیقا ، ولی از نظر کاتولیک ها کشته شده
  • لیانا وزیری
  • این پست رو اتفاقی دیدم و خیلی خوشم اومد.

    چقدر خوب نوشته بودید.

    فقط ای کاش در نوشتنش یه کم پاراگراف بندی و این چیزا رو رعایت میکردید.اینجوری چشم خواننده خسته نمیشه و جذاب تره.اینجوری که جملات همه پشت سر هم نوشته شدن یه کم خسته کننده س.البته ببخشید.دخالت نشه

    پاسخ:
    ممنون که نظر میدین بله درست میگید یکم عجله داشتم زیاد خوب نشد ، ویرایش میکنم حالا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی